--

Interview med Anna Jørgensen, kursist på Innovative Fashion Management-forløbet

Foto: Privat

Fra designteknologuddannelsen til fremtidens modeentreprenør. Vi har interviewet kursist Anna Jørgensen om hendes forhold til modebranchen samt hendes forventninger til forløbet. Bliv inspireret af en studerende, der er på vej til at forme sin egen plads i modeindustrien, og lad dig motivere af hendes ambition om at skabe ikke blot et unikt, men også et bæredygtigt modebrand.

Hvorfor drømmer du om en karriere i modebranchen?
Min interesse for mode og generelt for livsstilsbranchen har altid været en stor del af mig. I øjeblikket dykker jeg ned i min designteknologuddannelse med intention om at videreudvikle mine færdigheder og forberede mig til at forfølge mine drømme senere i livet. Der er mange bolde i luften, mine ambitioner er høje, men lige nu tager jeg en dag ad gangen. Jeg håber virkelig, at jeg en dag kan realisere drømmen om at skabe mit eget brand. Målet er at udvikle et brand, der ikke blot er unikt, men også bæredygtigt. Jeg arbejder hen imod det mål og ser spændt frem til, hvad fremtiden vil bringe.

Hvad fik dig til at ansøge om en plads på Innovative Fashion Management-forløbet? 
Det, der inspirerede mig til at ansøge, er klart min nysgerrighed inden for modebranchen. Derudover ser jeg det som en mulighed for at forkæle mig selv med en værdifuld viden og dybere forståelse for branchen.

Hvorfor synes du, at det er vigtigt at uddanne sig inden for modebranchen? 
Jeg ser det som værende vigtigt, fordi modebranchen lige nu står over for nogle problematikker inden for bæredygtighed og miljøpåvirkning. Samtidig er jeg overbevist om, at kreativitet spiller en central rolle i at skabe nye trends samt inspiration. 

Hvor ser du dig selv arbejde henne inden for modebranchen?
Jeg er åben for mange muligheder inden for modeverdenen. For øjeblikket har jeg ikke defineret en specifik retning eller position, hvor jeg ser mig selv.

Hvilke færdigheder eller kompetencer glæder du dig mest til at udvikle (eller forbedre) under Innovative Fashion Management-forløbet? 
Jeg er mega spændt på alt det, der venter os! Det jeg ser mest frem til, er at udforske det strategiske aspekt af modeverdenen og selvfølgelig få indblik i, hvordan man opbygger sit eget fashion brand.

Hvilke specifikke modebrands, virksomheder eller branche-personligheder, ser du op til eller inspireres du af?
SISSEL EDELBO er en konstant kilde til inspiration for mig, ikke kun på grund af deres kreativitet, men også på grund af deres fokus på miljøet. Samtidig har jeg en særlig forkærlighed for mærker som Zara, og jeg elsker især at dykke ned i deres tidligere kollektioner. Derfor er Tise og Trendsales mine go-to-platforme, når det kommer til køb af genbrugstøj. Jeg kan bruge timevis på at finde unikke ældre tøj fra brands som ZARA, Stine Goya og mange andre fede mærker.

Hvilken modebegivenhed, udstilling eller show har haft størst betydning for dig og din interesse for modebranchen, og hvorfor?
Jeg har ikke nogen konkret begivenhed i ærmet, men jeg holder altid øje med, hvad der sker under Copenhagen Fashion Week på sociale medier og i modeblade. Det giver mig en masse god inspiration.

Hvordan holder du dig opdateret med de seneste trends, nyheder eller innovationer inden for modebranchen?
Jeg kigger ind i modeverdenen fra forskellige vinkler ved at udforske sociale medier, modeuger, modeblade/-bøger og tekniske programmer. Mit formål varierer, men primært bruger jeg disse platforme til at hente inspiration og skabe læring. 

Drømmer du også om en fremtid i modebranchen og blev du inspireret af interviewet med Anna? Ansøg om en plads på Innovative Fashion Management-forløbet med det samme!