fbpx

Vi har samlet eliten i modebranchen

Modebranchen stiller større og større krav til den enkeltes kompetencer. Vi har derfor samlet branchens elite, med henblik på at uddanne fremtidens talenter i modeindustrien.

– Simon Mark Sørensen, B Group

Sophie Noreng

Sophie Noreng

Referencer: Copenhagen Fashion Week

Sophie Noreng er Director of Brand Relations, tidligere Head of Business & Operations, hos Copenhagen Fashion Week. Hun er oprindeligt uddannet jurist, og har specialiseret sig i Fashion Law fra New York University School of Law. Sophie sørger overordnet for, at Københavns modeuge løber succesfuldt af stablen.

En del af Sophies arbejde er blandt andet at planlægge og udvælge hvilke designere, der skal fremvise deres nye kollektioner til modeugen.

Derudover er det Sophies arbejde at sikre at modeugens vigtige internationale pressegæster, indkøbere og influencers får en god oplevelse under modeugen. Imellem modeugerne bruger hun tid på at pleje og opretholde Copenhagen Fashion Week’s kommercielle partnerskaber og står for den generelle drift og ledelse på kontoret.

Mads Vanggard

Mads Vanggaard

Referencer: Aller Media, Gonzo Media, Polhem PR

Mads Vanggaard har en lang historik inden for public relations, kreativ kommunikation og marketing. Han har arbejdet med influencer marketing indenfor mode- og livsstilsbranchen de sidste 11 år. Mads har en bachelor i design og business.

Mads arbejder nu hos Aller Media som client manager. Mads er den fødte trendspotter, og er altid opdateret på de nyeste trends og tendenser. Han har tidligere arbejdet med store internationale modeblade, som Italia Vogue og COVER.

13240079_10154179322552329_3523485310277969348_n

Cecilie Ingdal

Referencer: ELLE Danmark, WHERE2GO

Cecilie Ingdal er chefredaktør for magasinet ELLE Danmark, en stilling hun har besiddet i over 10 år. Cecilie er også initiativtager til den danske modepris ELLE Style Awards, som i år, 2018, løb af stablen for sjette gang.

Hun er uddannet jurist (Master in Law) fra Københavns Universitet og har tidligere været chefredaktør på gratismagasinet Where2Go.

Sara Opperman

Sara Rosa Opperman

Referencer: HELICON VALLEY, Gonzo Media

Sara Rosa Oppermann har arbejdet med PR, kreativ markedsføring, branding og strategisk kommunikation i mere end 12 år med både B2B og B2C kommunikation for en lang række af større nationale og internationale kunder.

Før Sara blev CEO for HELICON VALLEY bureauet, har hun arbejdet hos det internationale kommunikationsbureau Hill + Knowlton Strategies, boutique bureauet – Noise PR, magasinerne Alt for Damerne, ELLE Magazine, som stylist hos Unique Models.

Sara er desuden efteruddannet fra Reklamelinjen/Kreativitet & Kommunikation. Sara arbejder hos Gonzo Media som Strategisk direktør og partner og er specialiseret i målgruppeindsigt og kreativ integreret kommunikation.

penille xx

Penille Andersen

Referencer: Just Female

Penille Andersen er uddannet designer og arbejder som co-founder og kreativ direktør hos Just Female, hvilket hun har arbejdet med i 11 år.

Just Female er et dansk modebrand som Penille Andersen oprettede sammen med ejerne Preben Laust og Steen Holtermann. Brandet har haft stor succes i Danmark, men har også forhandlere i flere lande rundt om i verden. Just Female fremstiller designer tøj, tasker og accessories til kvinder i alle aldre.

Rikke Mynster-077-Edit b

Rikke Mynster Johansen

Referencer: Dansk Mode & Textil

Rikke Mynster er uddannet advokat fra Københavns Universitet og et internationalt advokatkontor. Hun arbejder nu som advokat i Dansk Mode & Textil, som er branche- og arbejdsgiverforeningen for mode- og tekstilbranchen i Danmark og har over 380 medlemsvirksomheder fra den danske modebranche.

Rikkes arbejdsopgaver består bl.a. af daglig rådgivning om juridiske udfordringer til medlemmerne. Som brancheforening, har Dansk Mode & Textil også en stor opgave i at repræsentere og promovere den danske modebranche både nationalt og internationalt, og de er derfor med, når der skal træffes politiske beslutninger på branchens vegne.

henrik-kopi

Henrik Ralf Nielsen 

Referencer: People Like Us, Danish Fashion Institute

Henrik Ralf Nielsen har i mere end 10 år arbejdet med kreative virksomheder med særligt fokus på modebranchen. Han har i mange år arbejdet for Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week, hvor han har været involveret i at udvikle forretningsydelser til modevirksomheder, ligesom han har været en af bærekræfterne bag etablering og udvikling af Fashionforum.dk.

Henrik har haft tæt kontakt med et væld af både store og små medievirksomheder i Danmark og i udlandet, og har et indgående indblik i det at etablere og drive et modebrand.

Lisbet

Lisbet Andersen

Referencer: Aumento, Inta

Lisbet Andersen er advokat med speciale i branding, design, ophavsret og anden immaterialret, hos advokatfirmaet Aumento. Hendes arbejdsområder omfatter undersøgelser, registrering og beskyttelse af rettigheder, udarbejdelse af kontrakter samt konfliktløsning og retssager. Desuden arbejder hun med domænenavne og internetrelaterede spørgsmål samt markedsføring.

Udover hendes uddannelse som advokat har hun taget HD (International Business) på CBS, hvor hun skrev hovedopgave om udfordringer i beklædningsindustrien med fokus på InWear. Lisbet er også mentor for startup-virksomheder tilknyttet CSE-Copenhagen School of Entrepreneurship på CBS, hvor hun holder foredrag om beskyttelse af rettigheder samt ejeraftaler mv.

Marie Louise Brangstrup

Marie Louise Brangstrup

Referencer: North, Northtraveller, North Coffee

Marie Louise Brangstrup er designer, creative director, social media konsulent og grundlægger af tøjfirmaet North. Derudover driver Marie Louise de to blogs som hun også selv har grundlagt; thenorthjournal.com og northtraveller.com.

Marie Louise har tidligere været styling agent for Portfolio og manager hos CAAN Fur Design by Annika Hueg Kærsaa.

Thomas Holland Christensen, IFM AAR

Thomas Holland Christensen

Referencer: NY PARKA, WOW, VIA University College

Thomas Holland Christensen har arbejdet 20 år i livsstilsbranchen b.la. hos modevirksomhederne Tommy Hilfiger, Lacoste og Bestseller. De seneste 5 år har Thomas arbejdet som sparringspartner og konsulent for en række danske og internationale virksomheder senest Canada Goose og det danske skofirma Nature Footwear.

Thomas er specialiseret indenfor Branding og Marketing, og har undervist ved VIA Design og Erhvervsakademierne. Han er uddannet MBA – Master of Business Administration, med speciale i Corporate Entrepreneurship & Creativity.

Christoffer Immanuel Lund Nielsen

Christoffer Immanuel

Referencer: Organic Basics, Godsbanen

Christoffer Immanuel står bag det bæredygtige og visionære undertøjsbrand Organic Basics. Til dagligt arbejder Christoffer som kreativ direktør i Organic Basics og er overordnet ansvarlig for al product development og branding-relaterede aktiviteter.

Christoffer har en bachelor i Business Administration & Marketing fra Aarhus Universitet, men valgte under sin videre kandidat at sætte studiet på hold for at jagte iværksætter-drømmen.

Ann Karina Rasmussen sh

Ann Karina Rasmussen

Referencer: Lilly, Bestseller

Ann Karina Rasmussen har arbejdet med salg i mere end 25 år. Hun har en karriere bag sig som salgsansvarlig i Lilly og International Salgschef hos BESTSELLER. Hos BESTSELLER var hun igennem 16 år var en af de bærende kræfter bag børnetøjsmærket name it, og dette har givet hende en stor erfaring med både ledelse og projektstyring samt et indgående kendskab til børnetøjsbranchen.

Ann Karina er uddannet International Markedsføringsøkonom, og har igennem årerne på BESTSELLER blandt andet taget BESTSELLERs lederuddannelse samt en uddannelse i projektstyring. Ann Karina er derudover certificeret Stress Master.

Louise_portræt SH kvadrat

Louise Normann

Referencer: Hugo Boss Nordic, Spalt PR

Louise Normann er PR og Kommunikationsansvarlig for HUGO BOSS Nordic, og har arbejdet med PR, medieplanlægning, branding og kommunikation indenfor mode og livstilsbranchen i mere end 10 år. Hendes daglige arbejde består i at udvikle og eksekvere den nordiske kommunikationsstrategi samt varetage de nordiske presse- og influencerrelationer.

Louise har en bachelor i fashion design fra TEKO, og hun har tidligere været manager på den danske afdelingen af Spalt PR, hvor hun, udover den generelle drift og ledelse, var ansvarlig for kunder som Louis Vuitton, Safilo Group, & Other Stories mfl.

Mikkel Kleis nyt

Mikkel Kleis

Referencer: Patrade A/S, Aarhus Business College

Mikkel Kleis er advokat hos Patrade A/S og har speciale i immaterielle rettigheder (varemærker, designs, ophavsret og patenter) samt markedsføringsret.

Mikkel rådgiver om etablering og håndtering af rettigheder, herunder strategi for registrering af rettigheder og kommerciel udnyttelse af rettigheder gennem indgåelse af aftaler m.v.. Dertil fører han sager om håndhævelse af varemærke-, patent-, design- og ophavsrettigheder og bistår ved konfliktløsning.
Mikkel har desuden en bred erfaring i at yde rådgivning om de juridiske grænser for god markedsføringsskik. Mikkel har bl.a. bistået en lang række virksomheder i modebranchen i sager om produktefterligninger.

Mikkel har en master i Jura fra Aarhus Universitet og har desuden tidligere været tilknyttet som ekstern underviser på Aarhus Business College.

Charlotte Juhl sh

Charlotte Juhl

Referencer: Aller Press (ELLE Magazine, Femina)

Charlotte Juhl er Client Director for Modemagasinet ELLE Danmark og har været det gennem 10 år. Charlotte varetager dermed kommercielle samarbejder for Elle inden for annoncering og events og inden for print og digitale platforme.

Charlotte har været 27 år i mediebranchen og har blandt andet en fortid som konsulent for Dagbladet Politiken og SBS TV og som salgschef for B.T.

Sanne Thrane 2

Sanne Thrane

Referencer: Svendsen Sport, Signal, Inwear

Sanne Thrane har arbejdet som både herretøjs- og dametøjsdesigner siden 2001, hvor hun blandt andet har arbejdet for Custommade, Bruuns Bazaar og Cottonfield. Sanne har i hendes arbejde som designer opnået god indsigt og forståelse for processen omkring det at skabe et kommercielt produkt, både i mindre firmaer og i større koncerner.
I dag arbejder hun som designer for Svendsen Sport.
Sanne er uddannet designer fra Danmarks Designskole.
Rune Gade beskåret

Rune Gade

Referencer: BESTSELLER, An Ounce Copenhagen

Rune Gade er Concept and Product Responsible for VERO MODA, BESTSELLER, og har mere end 20 års erfaring fra tøjbranchen, hvor det gennemgående fokus har været hans interesse for jeans. Han har i størstedelen af sin karriere arbejdet på brandniveau med udgangspunkt i indkøb, sourcing, product management og konceptudvikling, hvor han bl.a. har arbejdet for brands som Pieces, Selected Homme, Only og Minimum.
Rune har desuden arbejdet for en stor jeans-producent i Kina, hvor han udviklede produkter til flere af de største fast fashion brands på verdensplan.

Rune er uddannet fra Erhvervsakademi Aarhus inden for marketing, økonomi, køb & salg.

Maja Kløvdal

Maja Kløvdal

Referencer: Soft Rebels, Bestseller, Minimum

Maja har igennem sin karriere været Design Manager for flere danske modebrands, herunder Samsøe & Samsøe, Minimum og Bestseller. I dag er hun Design Manager for modebrandet Soft Rebels. Her består hendes job af mange forskellige elementer, som at være opdateret på de nyeste trends og igennem designprocessen at kunne omsætte det til sammenhængende kollektioner, der matcher brandets dna. Jobbet indebærer derudover også arbejde rundt omkring i Europas hovedstæder og længere produktionsrejser til Kina.

Maja er uddannet på Designskolen i Kolding.

Rikke Charlotte Larsen beskåret

Rikke Charlotte Heltoft

Referencer: Social Zoo, Nordisk Film TV, Freelance

Rikke Charlotte har mere end 10 års erfaring indenfor mode- og livsstilsbranchen, hvor hun tidligere har arbejdet som designer, efterfulgt af et job hos Grenaa Buchard og DANSK magazine. Hun har en bachelor i communication design fra KEA, med studietid i både København & New York.

Siden 2013 har hun arbejdet med influencer marketing for Danmarks førende influencer, Pernille Teisbæk og hendes virksomhed Social Zoo. Her har hun arbejdet med håndtering og udvikling af social media kampagner på strategisk og eksekverende niveau. Sideløbende har hun stylet værterne på TV2’s Go’Morgen Danmark.

Nu arbejder hun som freelance-stylist og SoMe-konsulent, hvor hun hjælper brands med at lave visuelt og skriftligt indhold til deres sociale mediekanaler, samt guider dem til influencer-samarbejder.

LeneBLindquist beskåret

Lene Brinch Lindquist

Referencer: BESTSELLER

Lene Brinch Lindquist har arbejdet med Marketing og Projektledelse i mere end 15 år. Hun har en karriere bag sig som International Marketing Manager, Visuel Media Manager og projektleder hos BESTSELLER og bureau. I dag sidder hun som Product Owner inden for Medier og Marketing i BESTSELLERS IT-afdeling.
Lene har stor erfaring med både personaleledelse, projektledelse og samarbejde inden for mange forskelligartede projekter som komplekse fotoproduktioner til små simple katalogproduktioner.

Lene er uddannet reklamefotograf fra Fotografskolen i Viborg og har desuden taget BESTSELLERs 2-årige lederuddannelse.

kjetil aas_black white beskåret

Kjetil Aas

Referencer: Won Hundred, Matinique, Norse Projects

Kjetil Aas har igennem sin karriere arbejdet for flere danske modebrands,
herunder som Chef Designer for Norse Projects. Han er i dag co-founder og
Creative Director for mærket sur le chemin, grundlagt i 2017.
Til dagligt er Kjetil overordnet ansvarlig for al idé- og designudvikling hos sur le
chemin, samt tovholder på mærkets visioner om at bidrage til mode branchens
nødvendige omstilling til mere bæredygtighed.

Ved siden af sit daglige arbejde har Kjetil de seneste år også været tilknyttet
Designskolen i Kolding som gæsteunderviser, samt en del af det fælles censorkorps for de videregående kunstneriske uddannelser.

Kjetil Aas har en Master i modedesign fra Designskolen Kolding fra 2005, og har inden det studeret kunsthistorie ved Universitetet i Oslo.

 

lasse Ribergård Rasmussen sort hvid

Lasse Ribergård Rasmussen

Referencer: Bloggers Delight, Minimum

Lasse Ribergård Rasmussen har siden 2009 drevet livsstilsbloggen Sidseloglasse.com med sin bedre halvdel, Sidsel. Dette har senere ført til ansættelse hos Danmarks første og største influencerbureau, Bloggers Delight, hvor Lasse i 2016 stod i spidsen for åbningen af Aarhus-kontoret, hvor han i dag arbejder som PR og Influencer Manager.

Lasse har tidligere arbejdet som PR og Marketing Coordinator hos aarhusianske Minimum og har derudover en bachelor- og kandidatgrad i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.

Josefine Cramer sh

Josefine Cramer

Referencer: Danish Fashion Institute, Kopenhagen Fur

Josefine Cramers karriere i modebranchen tog for alvor fart, da hun i 2015 blev ansat hos Danish Fashion Institute. Gennem sin tid hos Danish Fashion Institute, var Josefine bl.a. med til at arrangere og eksekvere verdens største event inden for bæredygtighed i modebranchen, Copenhagen Fashion Summit, i 2016 og 2017. Sideløbende med stillingen hos Danish Fashion Institute, var Josefine en del af teamet bag Copenhagen Fashion Week.

I dag er Josefine ansat hos Kopenhagen Fur som Senior Projektleder, hvor hun varetager strategiske og kreative samarbejder med internationale modehuse. Josefine er desuden ansvarlig for Kopenhagen Furs universitetsprogram i Japan og Kina.

Josefine har en Bachelor i Engelsk og Organisationskommunikation fra Copenhagen Business School, som hun efterfølgende har suppleret med en række kurser i projektledelse.

Johan Kryger_by_Asger_Mortensen_lowres_005 beskåret

Johan Kryger

Referencer: Global Fashion Agenda, Danish Fashion Institute

Johan Kryger er Business Development Director og medstifter af Global Fashion Agenda – et fashion forum som arrangerer verdens største topmøde i modebranchen, Copenhagen Fashion Summit. I sit job arbejder han på at drive den globale grønne omstilling, og har dermed solid erfaring indenfor et af nutidens vigtigste emner, bæredygtighed.
Johan har arbejdet tæt sammen med et væld af både store og små aktører, fra Gucci til FN og er specialiseret i at skabe forståelse og synergi på tværs af virksomheder og industrier.

Johan er uddannet statskundskaber fra Aarhus Universitet og har foruden en karriere i Global Fashion Agenda og Danish Fashion Institute været aktivt bestyrelsesmedlem i Nordic Fashion Association samt i flere år rådgivet tænketanken Sustania og den Hong Kong-baserede NGO ReDress.

sofie Niebuhr Innovative fashion beskåret

Sofie Niebuhr

Referencer: Envii, Carlsberg

Sofie Niebuhr er Head of PR & Marketing hos det danske fashionbrand Envii, og har tidligere arbejdet i Carlsbergs Marketing-afdeling. Hun er specialiseret i branding, PR, strategisk kommunikation, og influencer marketing.

Sofie har siden sin ansættelse hos Envii i 2015 brugt branding, strategisk kommunikation, influencer marketing og storytelling til at få profileret brandet i den rigtige retning til den rigtige målgruppe på de rigtige medier. Derudover består Sofies arbejde blandt andet af at udarbejde, planlægge og eksekvere marketingskampagner, designsamarbejder, SoMe og events. Hun er desuden ansvarlig for al PR i både indland og udland.

Sofie er uddannet cand.merc.kom fra CBS i 2017.