--
Vil du stå forrest i køen til drømmejobs i modebranchen? Måske som designer, projektleder, social media-ekspert eller iværksætter? Du drømmer måske om at stå bag det næste bæredygtige brand og/eller sidde med om bordet, når der skal planlægges kreative og stærke kampagner? Det kan også være, at du bare har en kæmpe interesse for mode og gerne vil blive klogere på branchen generelt.
Få det nødvendige skub til din karriere med Innovative Fashion Management. Gennem 6 sessioner vil du blive introduceret til uundgåelige emner i modebranchen, undervist af erfarne branchefolk og deltage i spændende workshops. Du vil opbygge et værdifuldt netværk og få vigtig viden til at forfølge dine drømme om en karriere inden for den konkurrenceprægede modeindustri.
I det første modul møder du de andre deltagere på holdet; I lærer hinanden at kende og bliver sammen introduceret til jeres forløb. Det er afgørende at have et stærkt netværk i modebranchen, og derfor arbejder vi særligt med dette aspekt i det første modul. Du vil ligeledes få udvidet dit branchekendskab gennem en grundig introduktion til modebranchens opbygning samt et overblik over modeindustriens største aktører.
Modebranchen hungrer efter kreative iværksættere, der kan etablere brands i den danske modeindustri og skabe sig en stemme i både hjem- og udland. Men hvordan etablerer man egentlig sin egen virksomhed i modebranchen? Og hvilke begynderfejl bør du undgå? I denne session kigger vi nærmere på de forretningsmodeller, der kan få dig fra den gode ide til et stærkt etableret brand.
Hvordan kan du tage højde for nutidige og fremtidige trends i forhold til et brand? Og hvordan omsætter man trends til gennemførte produkter og koncepter?
I vores session om Product Management sættes trendscouting på programmet og forståelsen for udviklingen af eksisterende produkter uddybes. Der bliver desuden sat fokus på arbejdet med ide- og konceptudvikling, når der skal udvikles nye tiltag, koncepter eller produkter til et specifikt brand.
Brands i alle størrelser har brug for kreative kampagner for at skille sig ud i en konkurrencepræget modebranche. Men hvilke tanker ligger der bag en succesfuld kampagne, og hvordan skaber man fængende budskaber og unikt indhold på de digitale medieplatforme? At være på forkant med de digitale trends, tendenser og medier er afgørende, hvis man ønsker en succesfuld karriere i modeindustrien. I denne session bliver du skarp på de mest afgørende områder inden for digital markedsføring – du får værktøjer og viden til at udføre stærke og iøjnefaldende kampagner og bliver klogere på trends og udviklinger på de sociale medier.
Hvilke juridiske aspekter spiller ind ved forhandlingsbordet, og hvilke aftaler skal der til for at sikre dit projekt? Jura, kontrakter og forhandlinger er en afgørende faktor for alle projekter og virksomheder. I denne session får du en større forståelse for de vigtigste juridiske aspekter og rettigheder i modebranchen, så du bliver 100% klar til at sidde med ved bordet, når de store beslutninger skal tages.
Ethvert brand eller modehus har brug for dygtige projektledere, som kan føre et produkt helt til tops. Du har som projektleder oftest ansvaret for en række brands samt dit eget team af medarbejdere, hvilket kræver gode ledelseskompetencer samt projektledelseserfaring. Derudover skal du have et godt øje for budgetter og et skarpt overblik over dit projekts økonomi. I denne session giver vi dig værdifulde værktøjer til netop at lede projekter effektivt og succesfuldt.
Du modtager et kursusbevis, når du har gennemført brancheforløbet, som du kan benytte i forbindelse med dit CV eller til kommende arbejdsgivere.
Derudover får du adgang til vores lukkede netværksgruppe for tidligere kursister og branchefolk, hvor du kan holde dit netværk ved lige samt deltage i vores netværks begivenheder.
Her kan du se et udvalg af vores mange undervisere
Maglekildevej 7
4000 Roskilde
kundeservice@innovativefashion.dk
+45 71 74 74 19